Dag 22/23 – De terugreis

19 en 20 augustus. We staan niet overdreven vroeg op. Jasmijn moet vandaag haar derde vaccinatie dus ik ga met haar naar het ziekenhuis in Denpasar. We kunnen nog snel wat ontbijten. Dat is erg lekker, misschien wel het beste ontbijt tot nu toe.

Gelukkig is het onderweg niet zo druk als gisteren, al duren sommige kruispunten bizar lang. Vaak de kruispunten waar 1 agent alles regelt. En natuurlijk liggen de kruisingen niet mooi haaks op elkaar. Chaos compleet. Niet hetzelfde als in Jogja, andere chaos: maar in the end…. Chaos.

Je kan hier ook vaak maar op 1 manier rijden. Door obstakels zoals rivieren. Zijstraten lopen dood, dus dat zijn geen sluiproutes.

We bezoeken uiteindelijk 5 ziekenhuizen en klinieken, maar we krijgen overal te horen dat het uitverkocht is. De taxi chauffeur blijft geduldig, doet suggesties en rijdt ons rond. Zonder meerprijs. Wow. Natuurlijk een riante tip.

Maar dit moeten we dus in Nederland regelen. We gaan terug naar het hotel. Daar is het inpakken, wachten, uitchecken, wachten en dan naar het vliegveld.

Bijna dezelfde route als vanmorgen maar nu wel super druk. Gelukkig hebben we tijd zat. De chauffeur die ons brengt is erop gebrand om ons zo snel mogelijk af te zetten maar ja, sneller gaat niet.

De eerste vlucht gaat soepel. Netjes op tijd. Dan moeten we 5 en een halfuur overbruggen in Jakarta. Omdat de eerste vlucht binnenlands was, moesten we eerst de koffers ophalen. Helaas konden we nog niet inchecken. Dus 2 uur met de koffers zeulen. We drinken wat. Zitten wat. En ineens is die 2 uur snel voorbij.

Dan checken we in en gaan door security. Lekker alvast die koffers kwijt. Pepijn maakte een foto van de ietwat dreigende ‘Foreigner’ borden bij immigratie, maar dat was niet helemaal de bedoeling. De bewaking rent achter hem aan, de foto moest verwijderd worden haha.

Mijn enkel heeft sinds gisteren een wondje en ik krijg steeds meer last van mijn voet. Mijn been wordt langzaam dik, en ik heb moeite met lopen. Maar ik negeer het en zet door. Het zal wel over gaan.

Dit is wel een lange zit bij de gate.

Jakarta naar Dubai. De lange vlucht van 8 uur. Het is inmiddels zaterdagnacht. We vertrekken om 00:40. Iedereen doet wat korte slaapjes. Ik heb veel last van onrustige benen maar zelfs dan denk ik dat ik 1 a 1,5 uur geslapen heb.

We landen in Dubai niet bij een Gate, dus we gaan met de bus. Nog best een stukkie rijden. We hebben 3 uur maar dat gaat snel zo. Het wordt licht dus we zien de Dubai skyline. Dan mogen we via ‘connections’ direct door naar security. Heel erg scherp zijn ze er niet.

Bij de ‘gate’ mogen we vrij snel door naar de ‘echte’ gate. En ook dat gaat snel. We zitten steeds achterin in het toestel wat betekent dat we als eerste aan boord mogen maar ook het laatst vertrekken. De laatse vlucht.

In Düsseldorf valt de knulligheid op bij de bagageband. Duurt lang. Dun bandje en vertraagd. Duurt enorm lang voordat er echt bagage op ligt en een deel ligt op een andere band die niet was aangekondigd.

Gelukkig voor ons waren wij wel supersnel. We liepen als eerste naar buiten. Via de skytrain naar de auto en naar huis!

Dag 21 – Canggu